Φτιάξε τη δική σου μπάρα δημητριακών!

Η <μόδα> με τις μπάρες δημητριακών ξεκίνησε στην Αμερική από την ανάγκη πολλών γυναικών για ένα εύκολο, υγιεινό σνακ που θα τους χάριζε ενέργεια και ελάχιστες θερμίδες. Οι μπάρες εξελίχθηκαν και από εκεί που βρίσκαμε στο εμπόριο μόνο δύο-τρεις επιλογές, έχουμε σήμερα μία τεράστια ποικιλία για όλα τα γούστα και με διαφορετική θερμιδική αξία. Το καλό είναι ότι μπορούμε να βρούμε σε επιλεγμένα καταστήματα τροφίμων και προιόντα που όχι μόνο δεν έχουν ίχνος συντηρητικού, αλλά αντιθέτως είναι γεμάτα βιταμίνες απαραίτητες για τον οργανισμό μας.
  Μιλώντας με υπέρμαχους της υγιεινής διατροφής κατέληξα στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιεινό για να ξεκινήσει κανείς τη μέρα του από μία καλή μπάρα. Ομως επειδή δεν είναι πάντα εύκολο να τρέχω σε καταστήματα βιολογικών προιόντων για να παίρνω τα σνακ χωρίς συντηρητικά, βρήκα μία συνταγή που μου επιτρέπει να έχω όποτε θελήσω έτοιμες μπάρες στο ψυγείο μου.
Η συνταγή αυτή δεν είναι διαιτητική, αλλά είναι πολύ δυναμωτική. Επειδή την έχω κάνει αρκετές φορές σας λέω ότι δεν χρειάζετε να την ακολουθήσετε κατά γράμμα. Μπορείτε να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε υλικά ανάλογα με τις ανάγκες σας και τις γαστριμαργικές σας προτιμήσεις. 
Τα βασικά υλικά είναι: ταχίνι (200 γραμ.), μελάσα ή μέλι (200 γραμ.) βρώμη σε νιφάδες (300 γραμ.), καρύδα τριμμένη (100 γραμ.) ένα κουταλάκι αλάτι και ένα κουταλάκι κανέλα. Στη συνέχεια προσθέτω ότι έχω σε ξηρούς και αποξηραμένους καρπούς. Καρύδια, αμύγδαλα, σταφίδες, κράνμπερι, γκότζι μπέρι, μπλούμπερι... από μία μεγάλη χούφτα από το καθένα. Επίσης προσθέτω λιναρόσπορο, κολοκυθόσπορο, ηλιόσπορο και σουσάμι (2 κουταλιές σούπας από το καθένα). Εάν θέλω να δελεάσω το γιο μου προσθέτω και τριμμένη μαύρη κουβερτούρα και καταλήγω να τρώω όλο το ταψί μόνη μου γιατί γίνεται πεντανόστιμη!      
Υπάρχουν δύο τρόποι για να φτιάξετε τις μπάρες. Ο ένας τρόπος είναι να προσθέσετε λίγο χλιαρό νερό ανακατεύοντας τα στερεά με τα υγρά υλικά και αφού βάλετε όλο το μείγμα σε ένα ταψί να τα ψήσετε για 20-25 λεπτά στους 180 βαθμούς.
Ο δεύτερος τρόπος είναι να ανακατέψετε πολύ καλά όλα τα υλικά, χωρίς να προσθέσετε νερό, να τοποθετήσετε το μείγμα σε ένα ταψί και στη συνέχεια να το βάλετε στο ψυγείο για να παγώσει. Προσωπικά, προτιμώ τον δεύτερο τρόπο για δύο λόγους. Ο ένας λόγος είναι ότι χωρίς το νερό, οι μπάρες κρατάνε πολύ περισσότερο καιρό σε άριστη κατάσταση. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι με το ψήσιμο χάνονται πολλές βιταμίνες. Ο δεύτερος τρόπος, που προτείνω, έχει ένα αρνητικό. Επειδή δεν έχει νερό και τα στερεά υλικά είναι περισσότερα από τα υγρά, θέλει πάρα πολύ καλό ανακάτεμα.      
Αν πάλι δεν θέλετε να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία, πολύ καλές μπάρες από άποψη συστατικών, έχω βρει τις Trek.   

Ετικέτες , , , , , , , , , , , , , , , ,